Prajitura Boema

  • Ingrediente

    • Blat
    • 5 oua
    • 8 linguri de zahar
    • 8 linguri de faina
    • 3 linguri cacao
    • 3 linguri apa
    • un praf de sare
    • Crema
    • 1 ou
    • 8 linguri zahar
    • 100 gr unt
    • 3 linguri mari cu ness
    • 500 ml frisca lichida indulcita
    • Sirop:
    • 3 linguri zahar
    • 5 linguri apa
    • Ornat:
    • 400 ml frisca
    • fulgi de ciocolata rasa
    • Mod de preparare reteta Prajitura Boema

      Albusurile le-am batut spuma cu praful de sare. Am adaugat zaharul in ploaie si am mixat pana ce zaharul s-a dizolvat complet. Am adaugat apa si galbenusurile pe rand. Faina am amestecat-o cu faina si am cernut-o, apoi am incorporat-o in compozitia de oua, amestecand usor cu o lingura de jos in sus.

      Am pus amestecul intr-o tava (30×20) tapetata cu hartie de copt si unsa cu putin ulei, si am dat tava la cuptorul preincalzit, la foc mic, cca 40 minute sau pana trece testul scobitorii.

      Intr-o cratita am pus oul, zaharul, ness-ul si untul, si le-am pus pe foc, pe baie de abur, amestecand continuu pana ce zaharul s-a topit. Am lasat crema sa se raceasca, amestecand din cand in cand pentru a nu forma crusta.

      Intr-un ibric am caramelizat cele 3 linguri de zahar, pe care l-am stins cu apa rece, lasand pe foc pana zaharul s-a topit si s-a format siropul de caramel. L-am lasat sa se raceasca.

      Blatul racit il insiropam cu siropul de zahar ars, apoi punem crema de ness, iar la final frisca batura si fulgii de ciocolata deasupra.

    • Reteta in imagini

Lasă un răspuns

